کاربردهای فلوکولانت در صنایع مختلف | شیمی معادن فرداد ایرانیان

تصفیه پساب صنایع لبنی

فلوکولانت یا لخته ساز مواد پلیمری هستند که در فرمولاسیون خود گروههای شیمیایی متفاوتی دارند و بر اساس ترکیب خود در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

فلوکولانت ها در صنایع مرتبط با معدن، صنایع غذایی، زمین شناسی، شیمی و فیزیک و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارند. اساسی ترین کاربرد لخته سازها یا منعقد کننده ها، جداسازی ذرات معلق در طی فرایند تصفیه آب، فاضلاب و حتی پساب های صنعتی است.

 

شرکت شیمی معادن فرداد ایرانیان (FMC)، تولید کننده مواد شیمیایی، تامین کننده فلوکولانت است که هر دو نوع فوکولانت آنیونی و فلوکولانت کاتیونی را با قیمت رقابتی و البته بالاترین کیفیت ارائه می نماید. جهت استعلام قیمت فلوکولانت با واحد فروش شرکت تماس حاصل فرمایید.

 

خرید و فروش فلوکولانت

 

خرید و فروش فلوکولانت آنیونی

خرید و فروش فلوکولانت کاتیونی

 

 کاربردهای فلوکولانت

 

  •  در صنایع معدن

 

فلوکولانت همان لخته ساز است که با عملکرد ویژه خود به بهم پیوستن ذرات کوچک رسی و پلیمری کمک می کند. به این ترتیب ساختاری شکننده در مایع تشکیل می شود که جداسازی فیزیکی آن از مایع کار ساده ای است. بر اساس بار ذرات معلق موجود در مایع، فلوکولانت آنیونی یا فلوکولانت کاتیونی به مخلوط اضافه می شود و به دلیل جاذبه ای که بین ذرات مثبت و منفی وجود دارد لخته تشکیل شده و فرایند جداسازی ذرات جامد از مایع صورت می گیرد.

در صنایع معدنی عملیات بازیابی آب عموما با استفاده از تیکنرها صورت می گیرد. تیکنر تانکی استوانه ای شکل است که برای جداسازی ذرات جامد از آب استفاده می شود. عملکرد تیکنرها بر اساس اختلاف دانسیته و به کمک نیروی ثقل است. ذرات معلق باردار موجود در آب یکدیگر را دفع می کنند. اما با افزودن فلوکولانت به آب، بار ذرات خنثی شده، به یکدیگر می پیوندند و مجموعه ذرات یا لخته تشکیل می دهند. به این ترتیب، فلوکولانت ها با افزایش اختلاف دانسیته،  سرعت ته نشینی ذرات را بالا برده و به بهبود عملکرد تیکنر کمک می کنند.

 

در صنایع مرتبط با صنایع غذایی

 

در تصفیه پساب های صنایع لبنی مانند آب پنیر از لخته سازها استفاده می شود.  پساب های لبنی در مرحله شستشوی دستگاه ها و تجهیزات کارخانجات تولید کننده لبنیات تولید می شوند. این پساب ها حاوی مقادیر زیادی چربی و کربوهیدرات هستند. پاکسازی تجهیزات عموما با محلول سود سوز آور و محلول اسید کلریدریک انجام می شود پس حجم بالایی از مواد اسیدی و بازی نیز به این پساب ها اضافه می شوند.

این پساب ها حاوی انواع آلاینده هایی هستند که شرایط مناسبی برای رشد باکتری ها و سایرمیکروارگانیسم ها فراهم می کنند. ورود پساب های لبنی به سفره های آب زیر زمینی می تواند منجر به بروز بیماری های متعددی گردد. جهت حفظ سلامت محیط زیست و پیشگیری از بروز بیماری، تصفیه پساب های لبنی و آب پنیر باید با روشی اصولی و درست صورت گیرد. روش های مختلفی جهت تصفیه این فاضلاب وجود دارد. چنانچه این پساب ها به درستی تصفیه شوند می توانند در صنایع مختلفی چون کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند.

در مرحله تصفیه فیزیکی تلاش می شود تا مقادیر بالایی از ذرات چربی که در سطح پساب ها وجود دارند جمع آوری گردند. پس از انجام کامل این مرحله، تصفیه شیمیایی به روش های مختلفی انجام می شود. یکی از این روش ها چربی گیری با استفاده از مواد منعقد کننده است. فلوکولانت ها از جمله مواد منعقد کننده ای هستند که در چربی گیری و تصفیه پساب های لبنی کاربرد دارند. این مواد که انواع مختلف کاتیونی و آنیونی و خنثی دارند جهت تشکیل لخته استفاده می شوند. با تزریق پودر فلوکولانت، ذرات با بار مخالف جذب هم شده و لخته هایی را تشکیل می دهند که در نهایت ته نشین شده و از پساب جدا می گردند.

 

بیشتر بخوانید:

 

فلوکولانت چیست؟

خرید فلوکولانت آنیونی جهت تصفیه آب و فاضلاب 

 

آدرس

ایران ، اصفهان ، خیابان هزار جریب ، خیابان آزادی ، پلاک 146، طبقه منفی یک

تلفن

فکس: 3136696320 (98 +), تلفن: 3136697042 ( 98+ )

9129376700 ( 98 +)

 

ایمیل

info@fmc-co.com